رئیس سازمان زندان‎ها عنوان کرد: جرائم مواد مخدر رتبه نخست در 26 استان

ارسال شده توسط ادمین در 28 بهمن 1393 ساعت 23:07:55

رئیس سازمان زندان‎ها عنوان کرد: جرائم مواد مخدر رتبه نخست در 26 استان

رئیس سازمان زندان‎ها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت: بیش از 70 درصد زندانیان معتاد مواد مخدر هستند.

 علی اصغر جهانگیری در جمع خبرنگاران افزود: بیشتر جرائم زندانیان در سراسر کشور به خاطر مواد مخدر بوده و در 4 استان از جمله لرستان سرقت، جرم اول محسوب می‎شود.

وی با اشاره به اینکه مواد مخدر، جرم اول در 26 استان کشور است، بیان کرد: با بررسی‎های صورت گرفته مشاهده می‎شود در استان‎هایی با درصد بالای بیکاری جرائم مربوط به سرقت بیشتر از سایر جرائم بوده؛ بنابراین با ایجاد شغل برای افراد زیر 40 سال می‎توان جمعیت زندانیان را کاهش داد.

این مقام مسئول ادامه داد: عمده جرائمی که در کشور اتفاق می‎افتد ناشی از مشکلاتی از جمله بیکاری بوده و اگر به ایجاد شغل پایدار کمک کنیم، زمینه بزهکاری کاهش می‎یابد.

جهانگیری اضافه کرد: بیش از 70 درصد زندانیان معتاد به مواد مخدر هستند و سعی داریم که با تهیه دستگاه، احتمال ورود مواد مخدر را به زندان کاهش دهیم.

وی یادآور شد: البته عمده مواد مخدر ورودی به زندان‎ها در مبادی ورودی توسط ماموران کشف می‎شوند.

ایسنا

این مطلب را به اشتراک بگذارید:


  • درباره ما

    موسسه حقوقی فقیه نصیری در بهار سال هشتاد و هشت به همکاری سه نفر از وکلای پایه یکم دادگستری ، عضو کانون وکلای دادگستری استان مازندران ، به مدیریت عاملی آقای البرز فقیه نصیری، ریاست آقای احسان فقیه نصیری و نائب رئیسی آقای گودرز فقیه نصیری(با بیش از دو دهه فعالیت در این عرصه) تحت ...

  • ارتباط با ما

    نشانی: چالوس، مقابل دادگستری، ساختمان وکلا، طبقه اول، واحد سوم

    تلفن: 01152255455 , 01152254080